Riangkan hari anda dengan menyaksikan video muzik dan instrumen yg unik n kreatif ini..

Friday, November 13, 2009

CREATIVE DRAWING

Kreatif adalah pengeluaran kepada idea-idea baru.

Kreativiti akan membawa kita untuk mengeksplorasi cara untuk memperluaskan kreativiti melalui beberapa siri latihan termasuk teknik visualisasi dibimbing, automatik menggambar dan menulis, pembuatan peta, memoir, dan bercerita. Dalam melatih diri menghasilkan karya creative drawing, kita akan fokus pada cara-cara untuk:

Ø Percayalah pada kreativiti anda

Ø Merangsang kemampuan tanggap

Ø Menemukan inspirasi di dunia di sekitar anda

Ø Cari dan menggunakan gambar dari bawah sadar

Ø Dapatkan lebih daripada blok kreatif dan rasa takut akan kegagalan

Ø Engage keingintahuan

Ø Mengenali dan menggunakan naluri kreatif anda

Ø Beri diri anda masa, izin, dan makanan untuk melakukan kerja kreatif

Ø Mengembangkan amalan harian untuk mencapai tujuan-tujuan

Ø Bekerjasama

Ø Guna kenangan anda untuk melibatkan imajinasi

"CreativeDrawing” adalah sebuah kumpulan projek-projek yang dirancang secara tegas untuk mendapatkan yang terbaik daripada potensi artistik masyarakat. Ini sengaja mendorong batas-batas kreatif. Sebuah bahagian pengantar dan bahan-bahan yang memaparkan aplikasi mereka diikuti oleh 14 projek teknik menampilkan gambar yang berbeza. Setiap teknik dijelaskan penuh detail, membolehkan masyarakat untuk menjelajahi dunia yang kaya eksperimentasi. Setiap projek didasarkan pada sebuah contoh dari seorang seniman yang telah menerapkan teknik individu melalui cara mereka sendiri, memberikan model visual dari karya yang berkembang selangkah demi selangkah. ini dilengkapi dengan sebuah "media" menunjukkan kemungkinan bahagian aplikasi dari teknik yang diberikan dan menerangkan variasi yang mencipta mereka. Akhirnya, laman saran baru menggalakkan pembaca untuk menjelajahi lebih jauh dengan menggunakan model-model baru, skema warna atau komposisi. Ada sebuah kekayaan material yang dipaparkan dalam tata letak yang jelas, menyediakan tool yang sangat baik bagi para seniman yang telah mempunyai kemahiran asas, namun kini mencari cara untuk menggunakan gambar sebagai media ekspresi dan pengembangan peribadi. "

Creative Drawing Technique

Menggambar sering diturunkan ke tahap perancangan dan sketsa dari sebuah lukisan, dimana daya tarik dilitupi dengan artform lain. Tapi itu bisa sangat bermanfaat di dalam dirinya sendiri.

Ada sejumlah teknik gambar anda boleh berlatih untuk meningkatkan kemahiran anda, tetapi jika anda ingat sekolah kelas seni, beberapa di antaranya dapat sedikit membosankan. Kreatif adalah sebahagian daripada latihan menarik imajinasi Anda dan membuatnya menyenangkan bagi diri anda sendiri.

Penetasan dan lintas-penetasan (Hatching and cross-hatching)

Penolong yang tepat yang menghasilkan teknik penetasan sering digunakan dalam pena / tinta gambar seperti kartun politik dan jalur komik.

Penetasan adalah gambar daripada banyak garis-garis sejajar berdekatan, sementara lintas overlaying penetasan adalah satu set selari menetas dengan satu set dalam arah yang berlawanan.

Pilih subjek dengan banyak bayangan dan amalan teknik-teknik ini dengan menggambar hanya kawasan gelap menggunakan garis menetas pelbagai jarak-cari bayangan cahaya untuk menengah, dan lintas menetas untuk daerah yang sangat gelap. Cobalah untuk mengelakkan menggambar garis besar sehingga anda harus mengandalkan menterjemah bayangan yang anda lihat ke dalam dua dimensi pembiakan.

Shading

Arsiran pensil lebih sering digunakan daripada menetas kerana jauh lebih banyak nada boleh dihasilkan dengan memvariasikan kelembutan dan tekanan daripada pensil dan jumlah lapisan pelindung. Hal ini kurang tepat daripada menetas dan boleh diubahsuai dan dimanipulasi dengan lebih mudah, dan kesalahan lebih mudah untuk menyembunyikan atau menghapuskan.

Praktek pelindung dengan memilih subjek dengan banyak kurva, dan cahaya itu kuat dari satu sisi.

Ruangan Negatif

Perspektif lain yang berguna untuk berlatih adalah melihat dan menangkap subjek murni dalam bentuk latar belakang ruangan di sekitarnya.

Memilih subjek seperti perabot dan tempat itu terhadap dinding yang kontras. Blok dalam bentuk dinding tempat item adalah "tidak".

Berbagai sudut dan perspektif

Kita boleh juga diatur dalam menggambar sebuah topik dari sudut yang sama. Sebagai contoh, memilih cawan untuk berlatih elips bentuk dan melengkung naungannya. Bagaimana menukar cawan di sisi atau terbalik?

Pilih paparan daripada sebuah objek yang tidak biasa sehingga anda menggambar kurang daripada otak anda pengetahuan dan pemahaman menetapkan barang tersebut dan memaksa diri untuk belajar dan menggambar apa yang anda lihat.

No comments:

Post a Comment